Меню Закрити

Відомості про самооцінювання: камінці спотикання

Камінець 1. Авральність підготовки

Повідомлення про намір подане ще влітку, доступ до електронного кабінету надано за два тижні до дати прийняття, але внесення усіх даних в систему відкладається на останні три дні. Наслідок: якийсь критерій містить інформацію з іншої ОП, посилання не на ту вебсторінку, робочі програми прикріплено не тих дисциплін, викладач не внесений вчасно в ЄДЕБО.

Що робити?

Ознайомитись з усіма матеріалами, передусім – Порадником щодо заповнення відомостей СО, що розміщені на сайті Національного агентства. Заздалегідь у Word зібрати матеріали для відповідей на питання критеріїв. Своєчасно внести в базу ЄДЕБО інформацію про НПП, а також «прив’язати» в базі картки викладачів як фізичних осіб до їх карток як науково-педагогічних працівників. Мати на увазі, що оновлення з ЄДЕБО в інформаційну систему Національного агентства надходять один раз на тиждень.

Камінець 2. Взірець – лише взірець

Якщо схожа ОП з тієї ж самої спеціальності отримала «зразкову» акредитацію – це ще не означає, що у справі були «ідеальні» відомості про СО. Національне агентство, ухвалюючи рішення, спирається також на фахові оцінки експертів та ГЕР.

Що робити?

Розважливо використовувати ідеї колег та критично ставитись до текстів справ з акредитації попередніх ОП, які є в публічному доступі.

Камінець 3. Компіляціям – бій

Клаптиковий принцип укладання Відомостей про СО – це хибний шлях.

Що робити?

Тексти, які надали інші підрозділи університету чи установи (юридичний, навчально-методичний, кадровий відділи, головний інженер, системний адміністратор тощо), не слід у незмінному вигляді вставляти до відповідних критеріїв: мовляв, хто надав інформацію, той і відповідальний.

Камінець 4. «Орнаментальна проза» – це не наш метод

Багатослів’я, мовні кліше, відсутність конкретики, недоречна публіцистичність та пафос – це чіткий маркер для експерта, що вказує на прогалину в забезпеченні якості освітнього процесу. Відсутність змісту за красивими словами не сховати.

Що робити?

Прагнути до лаконічності викладу, навести конкретні факти та посилання на вебресурси, які й деталізують наведену інформацію.

Камінець 5. Відомості про СО – візитівка ОП

Тож банальні орфографічні та небанальні мовностилістичні, логічні, фактичні тощо помилки тут недоречні.

Що робити?

Обов’язково дати вичитати колегам-філологам або просто колегам.