Щоденна робота Агентства із забезпечення якості вищої освіти базується на Стандартах і рекомендаціях щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти ESG-2015. Ці стандарти лягли як в основу акредитаційного процесу освітніх програм, так і в основу провадження діяльності агентства загалом. Так, одним із важливих стандартів щодо агенцій є стандарт 3.6. «Внутрішнє забезпечення якості та професійна поведінка». Різними шляхами та методами ми збираємо відгуки стейкголдерів, вимірюємо ефективність наших процесів та шукаємо шляхи покращення. Одним з елементів провадження системного внутрішнього контролю якості наших процесів та самооцінювання є опитування експертів, яке було вперше проведено в 2019 році.
Нещодавно ми закінчили традиційне, уже п’яте, опитування експертів, які проводили експертизи в період з січня по квітень 2021 року. Метою опитування є розуміння ефективності впровадження змін, виявлення проблем та підвищення якості діяльності Національного агентства. Прозорість зворотнього зв’язку є важливою складовою нашої діяльності на всіх етапах.
За результатами аналізу отриманих 1299 відповідей, ми спостерігаємо протягом останніх опитувань позитивну динаміку оцінки акредитаційного процесу в цілому та оцінки ставлення ЗВО до цього процесу. Власне, процес став більш зрозумілішим та викликає більше довіри у його учасників. З метою постійної підтримки навчання
Агентство провело чимало навчальних заходів для експертів за цей період: від тренінгів та інструктажів до галузевих та тематичних вебінарів. Оцінки комплексу навчань експертів та допомоги спостерігача/модератора на акредитації залишаються стабільно високими на рівні 9,3 та 9,4 балів (з максимальних 10ти).
Абсолютно найвищим показником цього опитування є 9,6 балів щодо підтримки відділом по роботі з експертами. Перегляд процесів фінансової звітної документації та подальших виплат разом з наявними вже більшими людським ресурсами НА дали значне підвищення оцінки підтримки іншими відділами, де показник 7,8 балів за рік зріс на 20% до 9,4 бали.
Досі найбільшими труднощами для експертів залишаються недостатність часу та велике навантаження, хоч і з позитивною динамікою за рахунок надання більшого часу для ознайомлення зі справою (як правило, 2 тижні) та написання звіту (9 робочих днів).
Збільшення строку було непростою задачею для НА, оскільки весь процес від заяви ЗВО до фінального рішення НА обмежений трьома місяцями, проте ці зміни вже показали свою ефективність, зокрема для покращення якості звітів ЕГ.
Найбільшим позитивним організаційним здобутком (згідно опитування) є удосконалення процесу фінансового документообігу та фінансової дисципліни, де від найбільшої проблеми рік тому (28%) ми прийшли до впевненого невисокого показника 4%.
Говорячи про прозорість рішень на всіх етапах, ми спостерігаємо системну позитивну динаміку в кращому розумінні рішень галузевих експертних рад та Національного агентства, що є дуже важливим показником прозорості рішень та підвищення якості аргументації цих етапів.
На завершення процитуємо один з відгуків експертів «Організація роботи НА на високому якісному рівні, безперервно удосконалюється». Нам важливо постійно вдосконалюватись, покращувати процеси та результати, і разом з вами будувати культуру якості, адже зміни починаються з кожного з нас!
Дякуємо кожному, хто надав відгук задля нашого покращення Детальний аналіз результатів опитування буде незабаром опублікований на нашому сайті (українською та англійською мовами).
Змінюємо якість вищої освіти разом!