Якщо ви хочете дізнатися, наскільки якісне середовище в університеті, запитайте студентів, чи вони щасливі.🙂 Адже психоемоційний стан студента напряму покаже рівень задоволеності від закладу вищої освіти. У свою чергу, на чинник «задоволення» впливає в університеті абсолютно все: від кольору стін до культури спілкування.
Останні 10 років передові університети світу досліджують, наскільки щасливі їх студенти, приділяють значну увагу ментальному здоров’ю та благополуччю. Проводять подібні дослідження за допомогою анкетувань, які складають з надзвичайно простих питань, наприклад: чи добре почуває себе студент, чи щасливий, як багато сміється, наскільки задоволений своїм життям та оточуючими людьми, вдається чи ні впоратись зі всіма задачами; легко чи складно приймати рішення і т.д. Таким чином, університет не просто проявляє свою турботу, збирає дані та зберігає їх на одному із сервісів. З однієї сторони, отримані відповіді – це прямий путівник для розвитку закладу, можливість формувати середовище, у яке будуть линути абітурієнти та яке не будуть покидати ті, хто вже навчається, що напряму впливає на економіку університету. З іншої сторони, університет слідкує за емоційним рівнем учасників освітнього процесу, який впливає на їх академічну успішність та готовність долучатися до різноманітних процесів. Відповідно, чим щасливіші студенти, тим більше вони воліють займатись наукою, створювати проєкти, брати участь у студентському самоврядуванні, що в сукупності впливає на імідж університету позитивно.
Що ж таке «щастя» в університеті? Для освітнього середовища України станом на сьогодні цілком зрозуміло, що в закладах вищої освіти мають бути якісні освітні програми, які відповідають певним критеріям, також заклад має функціонувати на принципах демократії, кроссекторально залучати стейкхолдерів, збагачувати матеріальну-технічну базу і т.ін. Проте не менш важливо працювати над створенням рівних умов для кожного, формувати толерантне середовище, підтримувати ментальне здоров’я учасників освітнього процесу, долучатися до вирішення місцевих та глобальних проблем. У комплексі всі ці фактори формуватимуть культуру університету, де панує повага, сприйняття один одного; де студенти почувають себе захищено та вільно; також важливо – таким чином створюються умови для розвитку свідомого ком’юніті. У такий спосіб заклад освіти сприятиме не просто хорошим умовам для отримання знань, а збагачуватиме середовище цінностями та принципами, які будуть впливати на рівень ”щастя” у студента.
Університетське життя для кожного студента – це вагомий період, який цілком і повністю проходить у середовищі закладу освіти. Тому надзвичайно важливо, щоби це середовище робило студента щасливим, адже це впливатиме на його бажання докладати зусилля протягом навчання, на особистісний розвиток, на мотивацію, готовність стикатись із складнощами та успіх. У результаті – це прояв якості університету.
P.S. А ти був\є щасливим у своєму університеті?🤔