Одним із напрямків роботи Національного агентства є запобігання, перешкоджання та зупинення проявів академічної недоброчесності у сфері якості освіти. Це забезпечується шляхом навчання, керівництва і наставництва, тренінгів, вебінарів, іншої просвітницької роботи у сфері академічної доброчесності.
Саме це важливе питання сучасної української освіти підняв у своєму виступі для Літньої школи молодого науковця Олександр Хименко.
Він розповів про законодавчі підвалини академічної доброчесності, її ознаки та види порушень, наголосивши, що наразі нормативно-правове забезпечення регулювання академічної доброчесності потребує вдосконалення. Спікер зазначив про необхідність формування культури доброчесності ще з первинних ланок освіти, адже саме це дозволить уникнути проблем плагіату, фабрикації та фальсифікації у вищій освіті. Також значна увага була привернута до дискусійної теми — явища самоплагіату та його наслідків. Наведено ряд кейсів для практичного розгляду порушень академічної доброчесності. Наприкінці свого виступу, відповідаючи на запитання аудиторії, Олександр Хименко розповів про процес підготовки законопроєкту «Про академічну доброчесність» та про використання штучного інтелекту у науковій роботі.
Обговорення цієї теми є кроком до зміцнення академічної культури і внеском у розвиток наступного покоління науковців, адже «Літня школа молодого науковця 3.0» – це проєкт, ініційований Радою молодих учених, саме для аспірантів першого року навчання.