Меню Закрити

Акредитація освітніх програм в епоху пандемії: виклики для Національного агентства

Опубліковано статтю Наталії Стукало та Олександра Длугопольського у журналі Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala

Анотація
У статті розглядаються результати першого року роботи Національного агентства в Україні, діяльність якого спрямована на забезпечення якості вищої освіти. Представлено результати проведення акредитації освітніх програм в університетах України. Понад 60% програм були акредитовані, близько 34% отримали умовну акредитацію з можливістю виправлення виявлених недоліків протягом 1 року, а більш ніж у 2% випадків ЗВО відмовили в акредитації. Основні зміни у процесі акредитації через пандемію коронавірусу почалися в березні 2020 року. У відповідь на вимоги карантину було прийнято рішення розробити та використовувати тимчасову процедуру акредитації, використовуючи технічні засоби відеозв’язку. Ця ситуація змушує проводити інтерв’ю із стейкголдерами, дискусії в межах експертної групи, зустрічі з представниками ЗВО та Національного агентства, дистанційно, використовуючи відеоконференції. Ураховуючи нестабільну ситуацію у світі, у статті стверджується, що органи із забезпечення якості повинні бути готові адресувати ці виклики, а також розробляти альтернативні підходи та пропозиції для досягнення такої ж високої якості процедур акредитації.
Ключові слова
Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти; акредитація; вища освіта; COVID-19