Нещодавно Міністерство освіти і науки України оприлюднило на своєму сайті для громадського обговорення проєкт «Стратегії розвитку вищої освіти на 2021–2031 роки». Документ «клаптиковий», — складається враження, що різні його частини писали різні автори і тому в тексті важко розгледіти повноцінну «стратегію». Мабуть, цей, поки що сирий, документ вартий окремої статті, в якій аналізувалися б його часто суперечливі положення. Але наша мета полягає в іншому. Сама поява такого документа свідчить про потребу в концептуальній дискусії щодо подальших шляхів розвитку вищої освіти в Україні.
В основу нового Закону «Про вищу освіту», ухваленого відразу після Майдану, лягла ідея автономії вишів — фінансової, кадрової, академічної.
Отже, яким є результат втілення ідеї автономії за останні роки? Скасовано як «диплом державного зразка», так і всі супутні елементи централізованого управління змістом вищої освіти. Здійснено перехід від державного замовлення фахівців до формульного фінансування закладів. Створено Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) як незалежний (насамперед від МОН) самоврядний регулятор дотримання європейських стандартів якості у вищій освіті.
Повний текст за посиланням.